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Maximaler "Spaß" für Oblivion

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 21:34
von Sey7
was habt ihr so für Combinationen für TES Oblivion am laufend ie auch zusammen funktionrieren.

An Sey7

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 21:44
von tonidoc
Hei Sey7

Nun kannst Du selber schauen.
MfG tonidoc

Re: An Sey7

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 21:57
von Sey7
Jau Danke

An Sey7

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 22:04
von tonidoc
Hei Sey7

Ja wir haben etliche Mods, und schauen auch immer wieder nach neuen, aber im Moment ein bisschen schwierig.
MfG tonidoc

Re: An Sey7

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 22:07
von Sey7
Danke Danke ich bin recht bescheiden hab jetzt schon 2 neue gefunden :D

An Sey7

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 22:16
von tonidoc
Hei Sey7

Freud uns wen es Dir bei uns gefällt. Ganz zu anfang wollte ich eigentlich gar keine Seite aufmachen.
MfG tonidoc

Re: An Sey7

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 22:21
von Sey7
wär ´ne ganz böse idee gwesen siehst ja was für resonaz du/ihr hast/habt :)

Verfasst: Fr 8. Feb 2008, 22:38
von Hanfblatt
ja also als erstes!! habe ich alles aus dem Arschiev dieser seite!!

ESHMES FEMALE BODIES AND CLOTHES (nicht aktivieren)

Saurion Red Lights Mod

Eroblivion

Bondage Sex

Exnem Chest Replacer

Male full Body V3(auch nicht aktivieren)

Slof Sexy Anims

so das sind alle! die sacen die in der Klammer stehen! dafür musst du nur die sahcen normal in die Ordner packen aber den Mod nicht aktivieren! sonst sind keine stimmen da oder Augen oder es Funzt was net. viel spass damit!! :wink:

MFG Hanfblatt

Neuer Oblivion Mod

Verfasst: Sa 16. Feb 2008, 20:22
von tonidoc
So habe es nun entlich geschafft, diese Mod für Oblivion zu laden.
Ist besser als Hooker. Bin aber noch am testen, da ich immer wieder gelbe Ränder mit Ausrufezeichen habe, event. muss ich noch die Erlaubnis
des Modders einholen, aber erst testen, damit wir wissen, welche Mods noch dazu geladen werden müssen.
MfG tonidoc

Verfasst: Sa 16. Feb 2008, 22:41
von aero
ach und wenn man die mod nicht aktiviert funzt das mit den stimmen wieder? aber funzt denn dann der mod noch?? ich hab das problem nämlich und es nervt übelst das ich nie höre was die leute sagen ;)

Verfasst: So 17. Feb 2008, 09:37
von Hanfblatt
ja das mit den Stimmen geht denn wieder!! aber der mod natürlich nicht

MFG Hanfblatt

Verfasst: Mo 18. Feb 2008, 20:52
von Senior_Rossie
moin moin,

@tonidoc
die gelben ränder mit ausrufezeichen hört sich nach fehlende meshes
(oder falsch platzierte) an.

@aero / Hanfblatt
wenn die stimmen aufmal fehlen liegt das an englischen versionen einer
mod.
da in der EV die rassennamen (und anderes) natürlich in englisch
eingetragen sind kann die DV damit nichts anfangen und schon hast
nen stummfilm.
da hilft nur ne DV der mod suchen oder selber übersetzten.
hier mal 2 links zu übersetztungstools:

http://scharesoft.de/joomla/index.php?o ... nfo&id=571

http://www.ei-der-zeit.com/portal/index ... &Itemid=53

und hier noch büschn text (was man alles für gerümpel aufm rechner hat :shock: ) :

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Changing the Language Attributes of a previous installed mod

(I was only able to do this for the German Version - so please forgive me -_-)

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Index:
1. Effects of broken dialouge
2. What it causes
3. How to repair
3.1 Solution help
4. Credits
5. Me

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1.Silence (in Cyrodiil)

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This happens when for example an english mod (any different language besides the one you installed) is installed into
your german version of Oblivion. The System, in that case it´s Oblivion.esm, searches for the Audio files with the
english id given for each race. Dumb Shit - the audio files in the german version are obviously named with german names
(good guess, ha?).

I take for an example the mod "_Ren_BeautyPack_full" (besides I give a big hug and many credits to Ren for creating this mod!).
This mod gives you an extra race to choose from - Mystic Elves. As you look at the name you will probably imagine that this
is not the only thing that´s written in english - that´s right, it changes the class name of every race from german
(or a different language) into english.

Big trouble now - but I´m here to help


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2.Causes

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I´ll show you some things that change right away after you activate the mod ->

Before After

Argonier -> Argonian
Bretone -> Breton
Dunkelelf -> Darkelf
Dremora -> Dremora
Hochelf -> Highelf
Kaiserlicher -> Imperial
Khajiit -> Khajiit
Nord -> Nord
Ork -> Orc
Rothwardone -> Redguard
Waldelf -> Woodelf


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As you can see everything is fucked up now, but nothing that can´t be repared with some brain ;)

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3. Repairs (the mod need to be installed correctly to perform the next steps)

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Everything you need is the TES Construction SET (and the notepad ...)

Start up the Construction Set, go under "File" -> "Data..." -> then set the Ren Mod as active plugin

Wait a bit ...

To prove that I´m right go to "Character" -> "Races" and see that the names in the first row are in german
(or whatever...) and in the second in english - HA! that´s the error - so let´s proceed

Close this Race Window and go to "File" -> "Export" -> "Names" - You are going to export the names from
this mod into an "*.txt" file - pretty dumb, but don´t blame me...

Name and put it wherever you want (you should find it afterwards :))

Now open this txt file with the editor (or notepad or something similar)

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3.1 Important part (Just in case do a copy of files you are going to change)

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Search for every single race ( ->RACE<- only !!!) name in english and translate it as mentioned above back into
german (or the language you are using)

SOLUTION


FormID: 00000907 Imperial RACE Imperial --> TRANSLATE THIS

FormID: 00000907 Imperial RACE Kaiserlicher <-- TO THIS



FormID: 00000D43 Redguard RACE Redguard -->

FormID: 00000D43 Redguard RACE Rothwardone <--


FormID: 000223C8 WoodElf RACE WoodElf -->
FormID: 000223C8 WoodElf RACE Waldelf <--


FormID: 000224FC Breton RACE Breton -->
FormID: 000224FC Breton RACE Bretone <--


FormID: 00023FE9 Argonian RACE Argonian -->
FormID: 00023FE9 Argonian RACE Argonier <--


FormID: 000191C0 Orc RACE Orc -->
FormID: 000191C0 Orc RACE Ork <--


FormID: 000191C1 DarkElf RACE DarkElf -->
FormID: 000191C1 DarkElf RACE Dunkelelf <--


FormID: 00019204 HighElf RACE HighElf -->
FormID: 00019204 HighElf RACE Hochelf <--



The only races that don´t need to be translated (because the sound similar in english) are:

Khajiit
Dremora
Nord

VERY IMPORTANT : Don´t translate the new race from REN´s mod (Mystic Elfes,...) they should stay in that language ;)

When you´re done with translating, save the the txt file - back in the Construction Set go to "File" -> "Import" -> "Names"
Select the File you just translated and import it.

if go now again to "Character" -> "Races" you´ll see that the row with the english race names has changed into german ones - yayy!

Save everything, close the construction Set, start oblivion launcher, activate your mod and play :)

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hoffe geholfen zu haben :wink: